"رئيس پليس فتا فارس در مورد آگهي هاي استخدامي دروغين که در شبکه هاي اجتماعي رواج پيدا کرده است به شهروندان هشدار داد.

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور"رئيس پليس فتا فارس در مورد آگهي هاي استخدامي دروغين که در شبکه هاي اجتماعي رواج پيدا کرده است به شهروندان هشدار داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا"،سرهنگ "سيدموسي حسيني" گفت: برخي از سايت ها و موسسات فعال در فضاي مجازي از مشکلات موجود در جامعه سوءاستفاده مي‌کنند و با استفاده از کلمات و جملات عاطفي و همچنين سود بردن از مهندسي اجتماعي همچون استخدام فوري سعي مي کنند احساسات هموطنان عزيز را هدف قرار دهند و اين عزيزان را به سمت هدف خود هدايت کنند.

وي اظهار كرد: يکي از مواردي که در حال حاضر به راحتي مي تواند بر احساسات کاربران فضاي مجازي تاثير بگذارد، موضوع اشتغال است که بسيار مورد توجه خانواده هاي ايراني است.

رئيس پليس فتا استان تاکيد کرد: اين سايت ها با ارسال مطالب جذاب و اغوا کننده از کاربران خود درخواست مي کنند، ابتدا رزومه اي از فعاليت هاي خود را براي آن شرکت يا موسسه ارسال کنند که پس از چند روز با برقراري تماس از طرف شرکت مبني بر اينکه رزومه شما مورد قبول شرکت واقع شده است خواستار واريز کردن مبلغي پول به حساب شرکت مي شوند.

سرهنگ حسيني گفت: هموطنان عزيز دقت داشته باشند همه سايت هايي که در اين حوزه فعاليت مي کنند بايد از وزارت کار مجوز داشته باشند؛ همچنين تمامي اين سايت‌ها بايد در پايگاه ساماندهي به ثبت رسيده باشند؛ بنابراين پيش از انجام هر گونه فعاليت اينترنتي از معتبر بودن سايت مورد نظر اطمينان حاصل کنيد.

وي تشخيص اصالت سايت ها را بسيار مهم دانست و گفت: مراجعه به سايت هايي با پسوند ir. تا حدود زيادي در زمينه جلوگيري از وقوع جرم و کشف آن موثر است. لذا هموطنان عزيز مي توانند ليست سايت هاي ثبت شده در پايگاه ساماندهي را در سايت samandehi.ir مشاهده کنند و تا پيش از اطمينان کامل از قانوني بودن فعاليت سايت، هيچ گونه مبلغي را به حساب هاي درخواست شده واريز نکنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا